Proiect – INNOVAROOM

Official Website to project is :
http://innovaroom.eu/

INNOVAROOM

Training Course

VERONA-Noiembrie 2019

Project: INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a better school education

Code: 2018-1-ES01-KA201-050729

Al doilea curs de pregătire din cadrul proiectului  a avut loc la Verona, Italia, în peroiada 3-8 noiembrie 2019, coordonatorul fiind institutia educationala non-profit Polo Europeo della Conoscenza.  În primele trei zile gazda a fost Instituto Comprensivo di Bosco Chiesanuova – 35 km de Verona, o școala moderna ce poate fi data ca exemplu pentru noile cerinte ale procesului de invatare, mai precis cum sa transformi în realitate idei inovative. Echipa  liceului nostru a fost compusa din patru profesori, aceștia participând la cursuri tinute de reprezentanti ai Universității din Cipru, Facultatea de Arhitectura-(ex. Psihologia relatiilor și spatiilor), dar și la ateliere de lucru ce au avut ca obiectiv crearea unor spatii de învățat / clase moderne.

 Zilele următoare au presupus vizitarea altor institutii de învățământ, școala secundara din Rovere și Scuola Virgo Carmeli din Verona și participarea la doua sesiuni de instruire susținute de profesori italieni –Good practices of multidisciplinary  teaching with robots – și  -Introduction to robotics, tools, pedagogy and models.

 De menționat sunt și multiplele repere culturale oferite de orașul Verona, unul dintre acestea fiind muzeul Castel Vecchio, vizitarea lui incheind lista activitatilor acestei intalniri de proiect.

Project: INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a
better school education

Code: 2018-1-ES01-KA201-050729

A patra întâlnire de proiect a avut loc în Roskilde, Danemarca în perioada 13-14 septembrie 2019, gazda fiind MUSERUM – Muzeul Copiilor din Roskilde. Programul acestor zile a presupus mai multe activități dintre care s-au evidențiat vizitarea unei școli publice locale, a unei biblioteci văzută ca spațiu exterior de învățare, participarea la un festival al recoltei – învățare în spațiu deschis, cunoașterea unui spațiu de învățare experimental – un muzeu istoric în aer liber – Sagnlandet Lejre. 

INTALNIRE DE PROIECT

Project: INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a 
better school education

Code: 2018-1-ES01-KA201-050729

A treia  întâlnire de proiect a avut loc la Verona, Italia, în peroiada 17-18 mai 2019, gazda fiind institutia educationala non-profit Polo Europeo della Conoscenza.  În prima zi au fost prezentate activitățile de diseminare ale fiecarui participant, rezumatul evaluarii pozitive a cursului din Cipru și au fost stabilite activitățile următoare ( calendar, tematica, obiective, etc.)

A doua zi a fost vizitata școala primara și gimnaziala din Bosco Chiesanuova  ca exemplu de bune practici și, bineânțeles, Verona. Impactul educational și cultaral a fost deosebit, profesorii participanti având ocazia sa vadă o școala moderna care se incadreaza în tematica și obiectivele proiectului proiectului -crearea unui nou model de clasă;  adaptarea mobilierului inovator noilor spații;  activarea caracterului mobil al mobilierului; incorporarea spațiilor multiple și polivalente care pot fi modificate; transformarea salii de clasă în mici comunități de învățare; – incorporarea spațiilor deschise în întregul spațiu de învățare; promovarea de noi metodologii conform noului concept spațial; crearea de  spații durabile și respectuoase cu mediul;  creșterea implicării părinților și posibilitatea utilizării școlii de către comunitate. La fel de apreciata a fost și frumusețea  vestitului oraș italian – reper pentru cultura universala.

INTALNIRE DE PROIECT –  INNOVAROOM

Project: INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a better school education

Code: 2018-1-ES01-KA201-050729

În perioada 1- 6.03.2019 a avut loc a doua întâlnire de proiect la care a participat liceul tehnologic Grigore Moisil, aceasta fiind gazduita de Universitatea din Nicosia-Facultatea de Arhitectura, Cipru. Programul a inclus urmatoarele cursuri de instruire susținute de profesori  universitari ai departamentului de arhitectura – Principii de design instructional, Abordarea bioclimatica și durabila pentru proiectarea  unitatilor de invatamant, Posibile definitii ale spatiilor de învatare inovatoare, Consideratii de proiectare arhitecturala pentru spatii inovatoare de invatare la o varietate de scale, dar și studii de caz, discuții, deliberari, un atelier de lucru – Imaginati-va spațiul de invatare ideal (echipa fiecarei tari participante a creat un desen pentru reamenajarea unui spațiu de invatare dat).

De asemenea, gazdele intalnirii au organizat și excursii de studiu extrem de interesante, care au exemplificat partea teoretica a cursurilor. Au fost vizitate – A.G.Leventis Gallery, Youth Makerspace Larnaka, St.Luke Elementary, Centre for Visual Arts and Research, Stelios Ioannou Learning Rearning Resource Centre (library visit), fiecare vizita presupunand și discuții cu reprezentantii fiecarei institutii în parte.

Toate aceste informatii ii vor ajuta pe cei implicati, direct sau indirect, sa introduca și sa aplice în mod gradat noua metodologie de invatare bazata pe crearea unor spatii creative, în functiile de nevoile fiecaruia.

Project: INNOVAROOM: Generating new classrooms ideas for a better school education
Code: 2018-1-ES01-KA201-050729

Liceul nostru participa la un nou proiect european desfasurat in perioada 2018-2020 –INNOVAROOM- ce aduce in prim plan dorinta de modificare a spațiilor educaționale într-un sens mai funcțional ,adaptate diferitele tipuri de învățământ. Deoarece mediul influențează modalitățile de învățare și predare, este important să se restructureze spațiile educaționale într-un mod flexibil, creând spații care să poată fi modificate pentru a putea urma nevoile studenților si pentru a îmbunătăți procesul de învățare.
Proiectul INNOVAROOM s-a născut pentru a instrui cadrele didactice cu privire la aceste concepte, pentru a face schimb de bune practici și a crește gradul de conștientizare a societății și a factorilor de decizie politică. Proiectul este coordonat de „IES Enrique Tierno Galván de Mondaca”(Spania) și are ca parteneri: Polul European al Cunoașterii( Italia), Universitatea din Cipru, asociația”Muserum”(Danemarca) și Liceul Grigore Moisil din Brăila (România) .
Prima întâlnire a proiectului a avut loc la Valencia, găzduită călduros de echipa coordonatoare în perioada 17-18 decembrie 2018. După o primă întâlnire dedicată explicațiilor tehnice ale proiectului, prima după-amiază de lucru s-a concentrat pe un atelier activ organizat de trei profesori din institutul de arhitectură al Universității din Valencia.
A doua zi, după o vizită la primaria orașului Moncada, au fost elaborate liniile de ghidare pentru comunicare , modalitatile de diseminare a proiectului si structurarea celor două cursuri de formare(Cipru si Italia). După-amiaza grupul a fost condus de un ghid care a facilitat descoperirea principalelor monumente ale orașului.
Următoarea intalnire de proiect va fi un curs de pregătire pentru profesori ce se va desfasura pe o perioada de 5 zile(1-6 martie 2019) si va avea loc la Departamentul de arhitectură al Universității din Cipru.